حضرت علی (ع) :
?بخشنده باش امّا زیاده روی نکن ، در زندگی حسابگر باش امّا سخت گیر مباش.
حکمت ۳۳ نهج البلاغه
انتظار فرج غیر از بیصبری و مدّت معیّن کردن است که انسان یک زمانی را در نظر بگیرد که در فلان تاریخ مثلاً بایستی این حادثه تمام بشود یا این شدّت به پایان برسد یا حضرت ظهور کنند که بیصبری کند انسان، پا به زمین بکوبد، بیصبری کند؛ این انتظار فرج، این نیست.
۹۹/۱/۲۱
♦️سرّ اين كه سفارش كرده اند هر روز #زيارت_عاشورا بخوانيد و نسبت به اهل بيت(عليهم السلام) تولّي داشته و بر آنان #صلوات و درود بفرستيد و از دشمنانشان تبرّي بجوييد، ♦️براي آن است كه طرز فكر معاندان ايشان منفور شود وگرنه هم اكنون سخن از معاويه و يزيد نيست تا آنها را لعنت كنيم. نام و ياد آنها رخت بربسته و قبرشان نيز زباله داني بيش نيست، الآن سخن از فكر و راه يزيد و يزيديان عصر است[1].
?زن فرعون وقتي كه به درگاه الهي دعا كرد، نگفت خدايا مرا فقط از #فرعون نجات بده بلكه گفت: (ربّ ابْنِ لي عنْدك بيتاً في الجَنّة ونجّني من فرْعوْن وعمله ونجّني من القوْم الظالمين)[2] يعني مرا از فرعون و فرعونيان، كه طرفداران سنّت سيّئه و رفتار ناپسند او هستند، #نجات بده. تفكرّ براي هميشه باقي مي ماند هر چند كه اسم و عنوانش تغيير پيدا كند.
?بعد از تار و مار شدن #خوارج در #نهروان و خارج شدنشان از صحنه حيات و زندگي، به علي بن ابيطالب(عليهم االسلام) عرض شد: اين مقدس هاي خشك از بين رفتند.
? فرمود: «كلاّ والله إنّهم نُطَف فى أصْلاب الرجال وقرارات النساء كلّما نَجَم منْهم قرنٌ قُطِع، حتّي يَكون آخرهم لُصوصاً سَلاّبين»[3]؛
♦️اينها نطفه هايي هستند در پشت مردان و قرارگاه زنان. هرگاه مقداري از اينها از بين بروند، عده اي ديگر ظهور مي كنند تا اين كه #سرانجامِ كار، سارقانِ مسلّح و ره زنانِ غارتگر خواهند شد.
♦️اكنون نيز، هم راه سالار_شهيدان زنده است و هم مرام و مسلك اموي و مرواني و عباسي وجود دارد. اين كه سفارش فراوان به اشك ريختن و عزاداري كردن نموده اند براي آن است كه « اشك بر شهيد اشتياق به شهادت را به همراه دارد » ، خوي حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا مي گرداند. چون اشكْ رنگ كسي را مي گيرد كه براي او ريخته مي شود و همين رنگ را به صاحب اشك نيز مي دهد.
♦️ از اينرو انسان حسيني منش، ▪️نه ستم ميكند و
▪️نه ستم ميپذيرد. اين كه عده اي به فكر ظلم كردن يا ظلم پذيري هستند براي آن است كه خوي حسيني در آنها نيست وگرنه شيعه خاص حسين بن علي(عليهم السلام) ▪️نه ظلم مي كند و ▪️نه ظلم ميپذيرد.
آن كسي كه ظلم پذير است اموي مسلك است چنانكه ظالم هم اموي صفت است، هر چند كه زمزمه «يا حسين» بر لب داشته باشد. و در #قيامت كه هر كسي را به نام زمامدارش صدا مي زنند: (يوْم ندْعوا كلَّ أُناسٍ بإمامهم)[4]، شخص ستمگر در صف #امويان شركت مي كند.
? لذا اگر انسان بخواهد بفهمد كه راهيِ راه حضرت #حسين_بن_علي (عليهما السلام) است يا راهيِ راه امويان، بايد ببيند كه در او خوي ستم پذيري يا سلطه گري وجود دارد يا نه. اگر گرايش به اين خصلتهاي زشت را در خود ديد بايد در #اخلاق خود تجديد نظر كند.
?[1] ـ وصيتنامه امام خميني قدّس سرّه، مقدمه.
?[2] ـ سوره تحريم، آيه 11.
?[3] ـ نهج البلاغه، خطبه 60.
?[4] ـ سوره اسراء، آيه 71.
▪️حضرت آيت الله #جوادی_آملی مدظله العالی
▪️حماسه و عرفان، صفحه 311
سرباز امام
خداوندا تو را سپاس که مرا در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او باشم .
بخشی از وصیت نامه
شهید قاسم سلیمانی
?رهبر انقلاب: ما که انتظار فرج داریم، باید تلاش کنیم در راه ایجاد جامعهی مهدوی؛ هم خودسازی کنیم، هم به قدر توانمان، به قدر امکانمان، دگرسازی کنیم و بتوانیم محیط پیرامونی خود را به هر اندازهای که در وسع و قدرت ما است، به جامعهی مهدوی نزدیک کنیم.
٩٩/٠١/٢١