بیانیه سپاه به مناسبت یومالله ۱۲ فروردین :
با گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ماه ۱۳۵۸ با اراده آحاد ایرانیان در همهپرسی بینظیر و معنادار دهم و یازدهم فروردین ماه همان سال، به رغم توطئه ها و نقشه های پلید و شیطانی نظام سلطه و استکبار در مهار ، محدودسازی و فروپاشی این انقلاب و نظام مترقی ؛ جمهوری اسلام و ملت عظیمالشأن ایران بالنده تر و پویاتر از چهار دهه گذشته روند تکامل و آرمانی خود به سمت تمدن سازی نوین اسلامی را استمرار میبخشد ، به گونه ای که هم اینک روح، تفکر و گفتمان این معجزه بزرگ، خطوط تماس و نفوذ ایران اسلامی را حتی فراتر از منطقه راهبردی غرب آسیا ، به کابوس سردمداران آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان پلید آن تبدیل کرده است.
?انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به عنوان حقایق زنده ، مستحکم و الهام بخش با تولید گفتمانی مبتنی بر عدالت محوری، حق طلبی و استکبارستیزی که دامنه نفوذ آن جغرافیای بشریت را تحت تاثیر قرار داده است، جبهه مستکبران به ویژه رژیم دیکتاتور، تروریست و صهیونیست آمریکا را در صحنه تحولات راهبردی جهان به حاشیه برده است و افول قدرت ظاهری آن را نیز پدیدار کرده است.
?خدای بزرگ را شاکریم امروز به مدد مجاهدتهای سترگ و حماسه آفرینی های ماندگار و سرنوشتساز فرزندان ملت ایران در منظومه دفاعی کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرهنگ مقاومت در بدنه جهان اسلام نهادینه و با تولید ظرفیت ها و قابلیت های متراکم و متکثر، توسعه عمق راهبردی جمهوری اسلامی محقق و آمادگیهای همه جانبه برای مقابله با تهدیدات دشمنان در حوزه های نرم، نیمه سخت و سخت ایجاد شده است.
?این بیانیه در پایان با تبریک یوم الله ۱۲ فروردین ماه به آحاد ملت شریف و انقلابی ایران و دوستداران و علاقمندان جمهوری اسلامی در اقصی نقاط عالم و تعظیم به مقام شامخ شهیدان تاریخساز میهن اسلامی در دفاع مقدس ۴۱ ساله به ویژه سید و سالار شهدای مقاومت اسلامی سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و تجدید عهد با آرمانهای والای معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و بیعت مجدد با مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و تاکید بر ظرفیت سازی و اهتمام ملی برای تحقق شعار و راهبرد اصلی سال۹۹ “جهش تولید” بویژه از سوی دولت محترم ، تصریح کرده است:به فضل الهی راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال و توسعه ظرفیتهای بازدارندگی و طلایه داری پاسداران انقلاب در این راستا بالنده تر و مستحکم تر از گذشته ادامه خواهد یافت و کوچکترین خطای دشمنان شرور و ماجراجو علیه جمهوری اسلامی ایران در هر نقطهای، آخرین خطای آنان قلمداد و پاسخ های قاطع و ویرانگر جبهه انقلاب اسلامی باورناپذیر و حتی فرصت ابراز پشیمانی را از آنان سلب خواهد کرد.
حضرت علی (ع) فرمودند:
? جایگاه رهبر یک ملت چونان ریسمانی محکم است که مهره ها را متحد ساخته و به هم پیوند می دهد؛ اگر این رشته از هم بگسلد، مهره ها پراکنده شده و هر کدام به سویی خواهند افتاد؛ به گونه ای که هرگز نتوان آنها را جمع کرد.
#نهج_البلاغه خطبه 146
چه زیبا مولای متقیان فرمودند واقعااگرآقا نبودندکشور به دست نااهلان می افتاد. با وجود رهبرفرزانه ای مثل ایشان کشورمان از گزند هراجنبی درامان است.
ان شاالله هرچه زودتر پرچم اسلام توسط ایشان به دست حضرت حجت (عج) برسد. الهی آمین
⭕️⭕️⭕️چقدر جریان «سید صادق شیرازی» و ارتباط او وبعضی از نزدیکانش باروباه پیر واستعمارکهن( انگلیس خبیث ) میشناسید؟؟?
✍️آیت الله شیرازی مرجع مشهوری که فتوای تحریم تنباکو را دادند پسری داشتند به نام سید هادی. ایشان ۴ پسر داشتند حسن، محمد، صادق و مجتبی.
?حسن بعداز انقلاب در لبنان کشته شدند.
?محمد درنجف ادعای مرجعیت کردند که چند تن از علما از جمله آیت الله خویی مرجعیت ایشان را تایید نکردند. ایشان در زمان اقامت امام خمینی واکنش هایی را داشتند.
از جمله در نجف مردم تمایل داشتند امام خمینی ، امام جماعت نماز حرم امام علی علیه السلام باشند اما ایشان مخالفت هایی داشت. در زمان انقلاب قرار بود شخصیت های زیر یعنی سید محمد صدر در عراق،ایت الله خمینی در ایران، سید موسی صدر در لبنان قیام کنند.
محمد صدر را شهید کردند و آیت الله موسی صدر را نیز ربودند. لذا ایشان توقع داشت امام ایشان را مرجع عراق معرفی کرده و از ایشان حمایت کنند که این طور نشد. لذا به کویت رفتند.
بعد از انقلاب و بعد از ارتحال امام خمینی به ایران آمدند ودر قم ساکن شدند. در این حال دست به تفرقه زدند که سبب شد تا سال 80 در حبس خانگی باشند و سپس از دنیا رفتند و بنا به مصلحت در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها دفن شدند.
?بعد از ایشان برادرش سید صادق جای ایشان را گرفت و اتاق فکری در انگلیس شکل گرفت. یکی از تئوریسین ها پیشنهاد داد برای مقابله با حکومت شیعه در ایران باید یک حکومت شیعه را علم و شیعه توسط شیعه از بین رود.
در این حال جریان مزبور انتخاب شد.
اینگونه شد که سید صادق در ایران و برادرش مجتبی در کویت با حمایت مالی دولت بریتانیا فعال شدند. بیش از 15 سایت در اینترنت،وبیش از15 شبکه ماهواره ای در خدمت ایشان است.
✅جریان شیرازی تخم نفاق را بین مذاهب اسلامی پاشیدند و با توهین به مقدسات اهل سنت توهین به عایشه ، خلفا و … آتش کدورت بین سنی و شیعه را شعله ور کردند.
✅ توهینهای این جریان به ویژه توهینهای آشکار یاسر الحبیب مانند نگارش و انتشار کتاب الفاحشه وجه آخر للعائشه، سبب شیعه کشی بسیاری در مناطق مختلف دنیا شدند.
این توهین ها در شبکههای ماهواره ای مختلف جریان شیرازی به صورت مستقیم و در تندترین عبارات هیجان اهل سنت را علیه شیعه بر
می انگیزد.
✅یکی از ویژگیهای جریان شیرازی تکفیر است. علما و مراجع بسیاری مانند آیت الله بهجت ره توسط این افراد تکفیر شده اند.
?بنابراین به دلیل ممنوعیت فعالیت این جریان در ایران و سخنان مقام معظم رهبری علیه تشیع انگلیسی، حملات بسیاری را علیه ایشان آغاز کرده اند.
✅از ادعاهای این جریان این است که رهبر ایران در امر احیای محرم وصفر کوتاهی کرده است. در حالی که حمایت های فراوانی توسط امام خامنه ای از این برنامه ها صورت گرفته و ایشان با برپایی مراسم در ایام محرم، صفر،
فاطمیه و سایر مناسبت ها ، و نیز نشست های مختلف با مداحان ، شاعران اهل بیت و هیئت ها، به احیای یاد اهل بیت در کشور می پردازند.
✅جریان شیرازی در مقابل مقام معظم رهبری، هفته وحدت را به هفته برائت نام گذاری کردند.
✅همچنین در تقابل با دیدگاه ایشان در مخالفت با قمه زنی به ترویج قمه زنی با تمام توان می پردازند. قمه زنی وجهه و تصویر بسیار نامناسبی را از شیعیان در رسانه های غربی ایجاد کرده است.
شبکه های شیرازی نیز با پخش مستقیم این تصاویر، در راستای برنامه های هدایت شده انگلیس علیه تشیع حرکت می کنند.
?1- صادق شیرازی
?2- سید مجتبی شیرازی
?3- حسن اللهیاری
?4- یاسرالحبیب
?5- محمد هدایتی
شبکه ها:
1- امام حسین1
2- امام حسین2
3- امام حسین3
4- اباالفضل العباس
5- بقیع
6- الانوار 1
7- الانوار 2
8- سلام
9- چهارده معصوم
10- شبكه اينترتي حضرت خديجه
11- الزهرا
12- المهدی
13- مرجعیت
14- امام صادق
15- اهل بیت
16- فدک
نکته تکمیلی: در جریان شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس صفحه رسمی امام حسین علیه السلام و حضرت اباالفضل علیه السلام که توسط این جریان اداره می شود از انتشار هرگونه عکس یا فیلم مربوط به مراسم تشییع این شهیدان در نجف، کربلا و کاظمین؛ حتی در حد یک قطعه عکس یا باز نشر یک فیلم سی ثانیه ای شدیدا خودداری کرد! این در حالیست که تظاهرات مردمی عراق بر ضد دولت را در قالب پست های مختلف پوشش می داد!
“عدنان منصور” در گفت و گو با برنامه ” مع الحدث” که از یکی از استودیوهای العالم در بیروت پخش می شود، گفت:دولت آمریکا به جای اتخاذ تصمیم ظالمانه و مستبدانه در قبال مردم ایران، باید تصمیمی انسانی اتخاذ کند.
وی افزود: رئیس جمهوری آمریکا می خواهد که در شرایط تحریم و از طریق کرونا ملت ایران را بکشد و دولت آمریکا می خواهد در چنین وضعیت خطرناک با ایران تسویه حساب کند.
وزیر خارجه اسبق لبنان اظهار داشت: اکثر کشورهای دنیا امروزه در مبارزه با ویروس کرونا و در سایه تحریم های ظالمانه آمریکا ، در کنار مردم ایران ایستاده اند.
منصور افزود: اغلب کشورهای امریکا با قلدری و سلطه جویی آمریکا مخالفند ، اما متاسفانه، اکثر آن ها همواره تسلیم تصمیمات آمریکا بوده اند و نمی توانند که از خود اراده ای داشته باشند.
وی تاکید کرد: مواضع روسیه و چین و پاکستان، آشکار است، اما این کشورها نمی توانند کاری انجام دهند.
وزیر خارجه اسبق لبنان با اشاره به اینکه اروپا توافق هسته ای را با ایران امضا کرده است، گفت: وقتی که ترامپ این توافق را نقض کرد، اروپا کاری انجام نداد.
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی به مناسبت سالروز مبعث نبی مکرم اسلام (ص) گفت: بعثت پیامبر با ترویج روحیه مدارا، پاسخگویی به نیازهای زمانه، نفی قومیت مداری و انعطافپذیری، سرآغاز تحول اساسی در تمدن بشری شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری - رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه -به مناسبت بعثت نبی مکرم اسلام(ص) گفته است:
تکمیل مکارم اخلاقی، مهمترین غایت بعثت نبوی
بعثت پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) یا برانگیخته شدن آن حضرت به مقام رسالت، مهمترین فراز از تاریخ اسلام و بزرگترین نعمت خدواند به بشریت است؛ حادثهای بس بزرگ و عظیم که نقش مهم و تأثیرگذاری در سرنوشت انسانها داشته است.
در تبیین این مسأله باید گفت: تجلّی خدا در ساحتهای گوناگون مطرح است، از جمله در آمد و شد شب و روز، که در آیاتی همچون “وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا” (روز پنهان بود و خدای سبحان این پرده را کنار زد)، “وَالنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّی” (وقتی شب کنار زده شد، روز نمایان گشت) و مظاهر تجلی خداوند آشکار میشود.
اما برخی تجلیها خاص و برمبنای تکوین به منصۀ ظهور میرسند، در این میان تکوین آیه های رسالت و بعثت رسول اکرم(ص)، «تجلّی اعظم» و «منت خدا» بر مؤمنین است. و از آنجا که غایت بعثت پیامبران رسیدن انسان به خداست، بنابراین در بعثت نبوی هم خداشناسی و هم حرکت به سوی او مطرح است.
در واقع پیامبر اکرم (ص) با ظهور خود دو دوران را در تاریخ بشری از یکدیگر تفکیک کرد و دستاوردهای اسلام را که متمایز از همۀ دستاوردهای گذشته بود به صحنه آورد و تمامی مفاهیم توحید اخلاق اجتماعی را تصحیح کرد که وقوع اینگونه تغییرات در جهان را باید یوم الله نامید.
یوم الله روزی است که بنابر تجلیات الهی، زمان از انقباض به سوی انبساط حرکت می کند و با این بسط زمانی، آثار و برکات آن در جهان گسترش می یابد، همانگونه که در آخرت زمان به شدت گسترش یافته و در قیامت که تجلی اعظم خداوند به شمار میآید یک روز آن، ۵۰ هزار سال طول خواهد کشید!
بعث پیامبر (ص) با ترویج روحیه مدارا، پاسخگویی به نیازهای زمانه، نفی قومیت مداری و انعطاف پذیری، سرآغاز تحول اساسی در تمدن بشری گردید
بعثت پیامبر اکرم (ص) نیز که از قرب الهی نشأت میگیرد به نوبۀ خود بسط زمانی را محقق نمود و به سبب هماهنگی با فطرت انسان، انطباق با معیارهای عقلانی، انسجام و استحکام آموزه های نبوی، جامعیت، ترویج روحیه مدارا، پاسخگویی به نیازهای زمانه، نفی قومیت مداری و انعطاف پذیری، سرآغاز تحول اساسی در تمدن بشری شد.
از سوی دیگر، تکمیل مکارم اخلاقی، مهمترین غایت بعثت نبوی را شامل می شود؛ از این رهگذر اخلاق نبوی، با نفی اخلاق استعلایی و اشرافی با زندگی روزمرۀ مردم پیوند ناگسستنی برقرار میکند چرا که به تعبیر قرآن کریم، پیامبران هم «من انفسکم» هستند.
در این رویکرد معرفتی، جامعه و فرد، اصل واقع نمی شوند بلکه اصالت با فرهنگ و خانواده است؛ لذا پیامبر حکیم از خود مردم به زبان خودشان با آنها سخن می گوید و اینچنین اخلاق عرفی در جامعه گسترش می یابد.
این مسأله بر خلاف اخلاق غریزه محور است که شالودۀ علم تجربی را در بر میگیرد و در نهایت به بی اخلاقی رهنمون میشود، چرا که منطق علم تجربی، اصل متعین اخلاقی را بر نمیتابد و به سبب شیوع ذهن خود بنیاد و فاعلی و نخبگانی، گزارههای اخلاقی را به قهقرا سوق میدهد که سرچشمۀ بی اخلاقیهاست.
لیکن ساختار اخلاق در بعثت نبوی با محوریت فطرت، و نفی عدالت استعلایی و سوسیالیستی، به عدالت عرفی میرسد، در بعد دانشی نه دانش تجربی صرف، بلکه حکمت برگ برندۀ تحقق مکارم اخلاقی است که از سوی پیامبر حکیم به عنوان شهر حکمت، ساختار اخلاقی جامعه را شکل میدهد.